Ķīlis: mājasdarbiem būtu jākļūst par izņēmumiem
|
|
Statham
|
|
|
PRASTS BIEDRS
Foruma ieraksti: 114
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
|
@Statham raksta .. :
Pašlaik liela daļa skolēnu kopā ar mājasdarbu pildīšanu mācībām velta vairāk nekā 40 stundu nedēļā, kas ir par daudz, tāpēc nepieciešams samazināt skolēnu noslodzi un mājasdarbu apmēru, intervijā pastāstīja izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis. Ministrs paskaidroja, ka skolēni, it īpaši gados jaunākie, pašlaik nedēļā mācās vairāk nekā 40 stundu nedēļā, tāpēc mācību process jāorganizē citādi. «Francijā prezidents ir izvirzījis iniciatīvu vispār atteikties no mājasdarbiem, un tas arī ir tas virziens, uz kuru mēs raugāmies,» piebilda Ķīlis. Spriežot par pašu mācību procesa organizēšanu, ministrs atzina, ka jāstrādā pie tā, lai samazinātu mācību stundu skaitu, lai līdz ar to skolēniem radītu laiku, kurā viņi skolā varētu pildīt individuālos darbus vai grupu darbus, un, atnākot mājās, «mājasdarbi varētu būt izņēmums vai rets gadījums». Jau vēstīts, ka Ķīlis nācis klajā ar vairākām reformām gan vidējā, gan augstākajā izglītībā. Ministrs izglītības sistēmā vēlas veikt vairākas reformas, tostarp pagarināt mācību gadu, par ko atbildētu izglītības iestādes, digitalizēt mācību līdzekļus, kā arī noteikt, ka izglītības iestāžu direktori amatā varētu atrasties tikai noteiktu termiņu.
Avots - http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/442324-kilis_majasdarbiem_butu_jaklust_par_iznemumiem
Liekam +.
|
|
|
|
Korijs
|
|
|
FORUMA DIKTATORS
Foruma ieraksti: 5047
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
|
@Korijs raksta .. :
es gan domāju, ka izsmiekls v2 - mājasdarbu izņēmums, v1 bija pagarināt mācību ilgumu.. pārāk aizrāvies izglītības ministrs ar jauno, kas noteikti ir lieki..
Proti uzvesties, pateikt paldies un paaugstināt reputāciju tiem, kuri ir to nopelnījuši, palīdzēt tiem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, papildināt forumu ar lietderīgām tēmām, līdz ar ko Tu šeit būsi respektabls biedrs! Pretēji tam, ja izteikts stulbums, nekaunība un neadekvāta uzvedība spraucas pāri katrai smadzeņu rievai, ja tāda ir - lūgtum, tiksi nahrenizēts! - Biedrs mācās no biedra / UWM
|
|
|
|
|
|
|
Korijs
|
|
|
FORUMA DIKTATORS
Foruma ieraksti: 5047
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
|
@Korijs raksta .. :
bez mājasdarbiem zūd individuālā pašnodarbinātība, tas, ka Jums liekas - super, mazāk darbu, vairāk brīvā laika, nu nezinu gan, ja pēc tam stundās jāgrūž būs vairāk vai tos pašus praktiskos uzdevumus, kurus mājās pašiem bija jāzubra, būs jāzubra klasē, pašapmačība vai nu nekāda vai arī kā piesiets sēdi skolā, kamēr pabeigsi.. man ne pamatskolas, ne vidusskolas laikā mājasdarbi nav traucējuši, ne visus pildīju, bet kaut ko jau.. ja labi pasniedz un ir skaidri uzdevumu nosacījumi un info materiāli, lai tos veiktu korekti paredzētajai izpildei, tad kur problēma. Un jā, 40h ir liels izsmiekls, kas šajā rakstā pieminēts.
Proti uzvesties, pateikt paldies un paaugstināt reputāciju tiem, kuri ir to nopelnījuši, palīdzēt tiem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, papildināt forumu ar lietderīgām tēmām, līdz ar ko Tu šeit būsi respektabls biedrs! Pretēji tam, ja izteikts stulbums, nekaunība un neadekvāta uzvedība spraucas pāri katrai smadzeņu rievai, ja tāda ir - lūgtum, tiksi nahrenizēts! - Biedrs mācās no biedra / UWM
|
|
|
|
|
Korijs
|
|
|
FORUMA DIKTATORS
Foruma ieraksti: 5047
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
|
@Korijs raksta .. :
āāā', un jā, tomēr palieku pie tā, ka problēmas tomēr izteikti ir augstākajā izglītībā, tur ir vāja kontrole, tāpēc bieži vien nebrīnos kā dažs labs iegūst papīru un jau kārtējā paaudze varēs teikt - kā tas un tas tika tādā amatā? o.o nevēlos nemaz par to diskutēt, bet tā noteikti ir, manās interesēs nav lielākas haļavas iegūšana, bet gan korektuma nodrošinājums. Kvalitāte!
Proti uzvesties, pateikt paldies un paaugstināt reputāciju tiem, kuri ir to nopelnījuši, palīdzēt tiem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, papildināt forumu ar lietderīgām tēmām, līdz ar ko Tu šeit būsi respektabls biedrs! Pretēji tam, ja izteikts stulbums, nekaunība un neadekvāta uzvedība spraucas pāri katrai smadzeņu rievai, ja tāda ir - lūgtum, tiksi nahrenizēts! - Biedrs mācās no biedra / UWM
|
|
|
|
Sweet
|
|
|
PRASTS BIEDRS
Foruma ieraksti: 189
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
Lietotājs nav saņēmis apbalvojumus
|
@Sweet raksta .. :
Jaunais cilvēks, skolas solā pavada 10 gadus, lai tur iegūtās zināšanas, tas pēc tam varētu izmests dzīves miskastē. Labi ja 20% no iegūtām zināšanām skolas solā, mēs izmatosim turpmākajai dzīvei. Viss pārējais aiziet nebūtībā. Kaut vai tā pati Pitogora teorēma, sīnusi un riņķa līnijas rādiusa noteikšana. Visas šis zināšanas ir vajadzīgas tik daudz, lai tu iegūtu kaut kādu papīra gabalu, kas apliecina pa vidējās izglītības iegūšanu. Nekam citam, tie 10 gadi nav vajadzīgi. Visas šis zināšanas tu nekad dzīvē niepielietosi, izņemot, ja turpmķo dzīvi neveltīsi kādai no šīm sfērām.
Bet tanī pašā laikā, ir lērums tēmu kuru neapgūs vispārizglītojošajās iestādēs, bet kuras ir ļoti būtiskas mūsu tupmākai dzīvei. Kaut vai tā pati pirmā medīcīniskā palīdzība, ģimenes psiholoģija, bērnu audzināšana, un pat seks, jeb precīzāk - attiecību veidošana starp vīrieti un sievieti.
Daudziem liekas smieklīgi - kas tur ko mācēt - spraudz iekšā un lieta darīta... bet, vai tik vienkārši tas ir?! Uztaisīt bērnu var katrs idiots, kam pamatā ir dzīvnieciskā tieksme. Bet vot to bērnu uztaisīt pa cilvēku - to ne katrs prot un spēj.
Skola uzskata, kad par to būtu jārunā ģimenē.... ģimene uzskata, kad par to ir jārunā skolā! Veidojas apburtais loks! Bet ko jaunais cilvēks, tas zināšanas iegūs pagrīdē, skatoties porņukus un testējot mākslu ar kļūdu un pareizības metodi. Rezultāts - jaunās māmiņas vecumā 12-13 gadi un jaunie papucīši kam vecums nepārsniedz 15 gadus. Tūkstošiem šķirtu laulību līdz 23-25 gadu vecumam, pamesti bērni un viss pārējais. Bet izglītības sistēmai jau tas nerūp, galvenais lai viņš spēj aprēķināt "Pī" un noteikt sīnusu darbību iekš riņķa līnijas rādiusa....
Tāds stulbs jautājums: Cik liela varbūtība tev dzīvē būs pitogora teorēmas rēķināšanai, un cik liela varbūtība būs tam, kad tev nāksies sniegt pirmo medicīnisko palīdzību kaut kur pludmalē? Laikam otra varbūtība būs daudz biežāk, nekā pirmā! Bet tieši to otro variantu arī skolā nemāca!
Mēs cilvēkus vērtējam pēc tā, cik pareizi tas spēj atbildēt uz jautājumu: Cik ir 2 + 2 X 2? Astoņi vai seši? Vai arī pēc tā, cik tas gramatiski pareizi ir uzrakstījis savu sakāmo. Un daudz mazāk pievēršam tam, cik attīstīta tam ir iekšējā pasaule un spēja dzīvot saskaņā ar visuma un dabas likumiem. Jo zemāka ir attīstība, jo vairāk tas tiecās uz materiālo pasauli un nevis uz garīgajām vērtībām.
Kaut kas jau īsti kārtība ar to izglītības sistēmu nav! Tāpēc pasaulē eksistē alternatīvā izglītības sistēma, kas balstīta uz principu: Nevis apmācāmo pakārtot mācību sistēmai, bet gan mācību sistēmu pakārtot apmācāmajam.
Strādā tas sekojoši: Katrs mēs uz šo pasauli atnākam ar savām unikālajam spējām. Citam ir dots spēja rēķināt, citam rakstīt dzeju, bet trešam labi attīstītas muskuļu škiedras sportam. Nokļūstot pašreizējā apmācību sistēmā, mēs ignorējam to un salaužam viņa būtibu. Cilvēka personību pakļaujam mācību programmai. Faktiski, mēs radam kropli sabiedrībai. Tā vietālai attīstītu doto Dieva talantu, mēs to salaužam. Alternatīvā izglītības sistēma ir balstīta uz katra cilvēka individuālo spēju. Ja cilvēkam ir talants matemātika vai nosliece risināt teorēmas, tad neko citu mēs tam nemācam kā tik matemātiku un visu to kas ar to ir saistīts. Ja nosliece uz mākslu, ta dodam dizaina mākslas smalkumus, estētiku un visu pārējo, ja noslieces uz sportu, tad vairāk veltam sportam....
Ir tik dažas pasaules valstis kurās ir šāda tipa mācību iestādes. Viena no vadošajākajām šajā jomā ir Austrālija un Izraēlē. Rzultāts - jaunākais Nobela prēmijas laureāts astro fizikā. Meitene no Austrālijas ar 14 gadu vecumu!
Neliela viela pārdomām.... 1996 gadā, Krievijā, Maskavā izcēlās ugunsgrēks viesnīcā "Rosija". Pilnībā izdega 6 stāvi un bojā gāja 40 cilvēki. Liels bija pārsteigums glābējiem, kad šajos 6 stāvos atrada vienu izdzīvojušu Japānas valsts piederīgo. Labi kad palika dzīvs, bet šoks bija par to, kad izdzīvoja tas viesnīcas nummuriņā kuru nebija skāris uguns. Neskatoties uz to, kad šī izstabiņa atradās pašā uguns peklē. Uz jautājumu - kā jums tas izdevās, Japānis atbildēja, kad 8 stundas no vietas, tas lēja izstabiņas durvis ar ūdeni. Nesa to no vannas izstabas un lēja uz durvīm. Nākamais jautājums bija: "kā jūs zinājāt - kas ir jādara"? Japānis atbildēja: "Kaut kad ļoti sen atpakaļ, mums par to stāstija skolā"!!!!!!!
Pēc šīs atbildes, Krievu glābēji apstiprināja, kad dotā metode ir viss preizākā. Jo tādā veidā, piesūcinot durvis ar ūdeni, telpā uguns nespēj iekļūt. Pierādījums bija tas, kad glābēji paņēma prezi, ielēja tanī ūdeni un ar škiltavām dedzinot prezi tie ūdeni tanī uzvārīja un nevis prezi sadedzinājā. Uz preža nebija ne mazākās pēdas par to, kad tas ir ticis pakļauts atklātai liesmai.
Paraksta nav
|
|
|
|
|
|
Sweet
|
|
|
PRASTS BIEDRS
Foruma ieraksti: 189
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
Lietotājs nav saņēmis apbalvojumus
|
@Sweet raksta .. :
Mēs te runājam pa izglītību... bet cik daudz skolas solā māca mūsu pašas valodas nianses? Latviešu valoda ir tik unikāla, kad nevienā citā valodā nevar pateikt lietas patieso nozīmi. Nav iespējams pārtulkot to, ko tā pasaka. Un tieši to skolā nemāca!
Ņemsim pa piemēru vārdu "Laulība". Vieni saka: "Laulība", citi saka "Precības"! Bet kā ir pareizāk? A pareizāk ir paša procesa būtība!!!
It kā abi vārdi nozīmē vienu un topaŠu, bet tā saturs katram būs atŠķirīgs. "Laulāties" - noslēgt līgumu ar Dievieti Laumu. Lauma ir dabas dieviete Latviešu mitoloģijā. Saņemot dievietes svētību, Šī savienība iegūst dievietes atbalstu uz dzimtas turpinājumu. Visi zemes procesi notiek saskaņā ar Laumas likumiem. No Šejienes arī nāk pats vārds "Līgaviņa" - Līguma gaviļniece. Laumas svētību (laulāties) varēja iegūt tikai tie, kas ir iepazinuŠi Mildu. No Šejienes ir arī saglabājuŠās visas ar laulību saistītās tradīciju cermonijas, kur ir jābūt kaut kādiem elementiem no dabas - meijas, vainagi, rituāli pie dabas, kokiem, akmeņiem, utt. Saules pavadīŠana un sagaidīŠana...Pat līgavas plīvurs tiek izpuŠķots ar mirtām un citiem ziedu elementiem.... vienīgi mirtas drīgst plīvurā likt tās meitenes, kuras laulībā stājas būdamas nevainīgas. Tā ir kā savdabīga zīme - esmu tīra Laumas priekŠā, un mana Milda ir patiesi tīra.
Toties vārds "precēties" ness pavisam citu - pretēju nozīmi divu cilvēku savienībai. Vards precēties ir balstīts uz vārdu "Prece"(manta, lieta, vērtība) Šāda savienība ir bez Laumas svētības un nekad tāda netiks iegūta. precības, ir vairāk nolemtas neveiksmei, nekā laulības. Vārds "Precēties" nozīmē piespiedu laulības kas balstīta uz materiālo labuma gūŠanu. Teiksim, viena karaļnama prince tiek izdota pie otra karaļnama prinča. Savienojot divus karaļnamus, tiek noslēgts sadarbības, miera vai apvienoŠanās līgums starp abām karalistēm. Jeb arī, savienība tiek slēgta ar mērķi iegūt kādu bagātību. Pie piespiedu laulības var pieskaitīt arī to, ja puisis ir aprecējis meiteni kura kļuva stāvoklī. Un lai glābtu Šis meitenes godu, tad tiek izvesta pie vīra.
Bet kas ir vārds "Mīlēt"? Vārds "Mīlēt" nozīmē - iepazīt Dievu, jeb prezīzāk - baudīt DieviŠķā izpausmi. Un ja mēs paskatāmies uz tiem mīlniekiem, tad viņi patieŠām ir kā apburti viens ar otru, kas nododās tikai un vienīgi kopīgās enerģijas izpausmei. Mīlēt var ne tikai otru cilvēku, bet arī Dabu, darbu, mākslu, mūziku un citas vērtības. Pats vārds ir cēlies no vārda Milda. Baltu mitoloģijā, Milda ir mīlas dieviete. Kaut kas līdzīgs grieķu Afrodītei. Mīlēt - Mildēt...Mildēties.... iepazīt Mildas varu.... Mīl-est-ība... Mildas - ēdiens... Pretēji vārdam Mildēties (mīlēties), ir vārds "Ķildēties", strīdēties, ķīvēties....
Bet viss interesantākais vārds latvieŠu valodā, ir vārds: "Būt". Tas praktiski ir vienīgais vārds, kuram nevar piešķirt laika, vietas un dzimuma formu, lai tas nezaudētu savu nozīmi. Būt! - nemainīgi, patstāvīgi esoša parādība. Būtība! - nemainīgi, patstāvīgi esošās parādības izpausme Būtne! - nemainīgi, patstāvīgi esošās parādības eksistence Būtnes! - Būtības - nesējs - nemainīgi, patstāvīgi esošs parādības izpausme, eksistēšana un attīstība. jeb saprotamākā valodā - bioloģiskais skafandrs, kuru vada būtība - dvēsele....
Latviešu valodā ir atbilde uz jautājumu - kas ir dzīvība. Bioloģisks skafandrs ar pilotiu tā iekšīenē - Būt-Ne - Būtības nesējs!!!! Dzīvnieks, kukainis, augs - arī ir BŪTNE! Pat akmens ir būtne - tik citā būtības attīstības stadijā.
Viss ir tik vienkārši un saprotami, ja mēs uz lietām raugāmaies uz tā patieso nozīmi. Bet diemžēl, to mums skolā nemāca.
Paraksta nav
|
|
|
|
|
|
|