H[o_0]LiGaN
|
|
|
VECĀ MIESA
Foruma ieraksti: 827
UWM Reputācija:
|
uWEBMEISTARS ordeņi:
1. līmenis
2. līmenis
3. līmenis
Jaunākie apbalvojumi:
|
@H[o_0]LiGaN raksta .. :
Darbs ar asīm ir viens no svarīgakajiem grafikas un, protams, matemātikas elementiem. Lai zīmētu 3demensijās ir nepieciešams apgūt pamatus, ko mēs šodien arī darīsim. Pirmkārt, ass ir tik pat daudz cik demensijas, jeb trīs. X,Y un Z ass. X ass- horiontālā Y ass- vertikālā Z ass- 45° attiecībā pret X un Y asīm. Uz assīm darbojās koordināti. Piemēram precīzī centrā koordināti būs (x-0;y-0;z-0). Uz papīra lapas tie izmērās milimetros(mm), bet datorā ar pikseļiem(px). Ja X koordināti palielināsies par vienu (x-1;y-0;z-0), tad punkts atradīsies uz X ass 1px/mm no centra. Z ass vairāk kalpo, lai atvieglotu 3D simulēšanu, bet tā arī kalpo, priekš koordinātu noteikšanas. Mākslā nav noteiktu likumu, kā jāizmanto asis. Mākslas skolā man mācija, ka tālākai kuba malai ir jābūt, mazāk nekā priekšskata. Bet mēs runājam par pixel art (datorgrafika) un viens darbs bieži vien sanāk, tikai 5x5 cm. Tik mazajā laukumā ir ļoti sarežģīti saredzēt attāluma proporcijas, tāpēc, tās metīsim mierā. Mēs zīmēsim objekta līnijus paralēli tās assīm. (atvainojos, ja kādam sačakarēju prātu ) Tagad izvēlamies programmu, kurā zīmēsīm. var paņemt gan 3D programmu gan 2D. 3D ieteiktu izmantot bezmaksas programmu no Google - SketchUp 8. Tā ir ļoti viegla, un tajā ir viegli darboties ar asīm. 2D ieteiktu Photoshop, jo tajā var viegli uztaisīt vienāda garuma līmijas un uzlikt tās paralēli asīm. Abās programmās es jūm iemācīšu taisīt Kubu, bet turpmāko pielietojumu šitām zināšanām, jūms nāksies meklēt pašiem. Gribat ticiet, gribat nē, bet nav sarežģīti atrast pielietojumu. Sākšu ar 2D. (PhotoShop) Cenšaties katru līniju vilkt savā slānī(layer) Lejupielādējam XYZ ass un iemetam tos programā, kā apstrādājamo bildi. Taisam jauno slāni(layer) un uzliekam punktu (x-0;y-0;z-0). tad uzspiežam Shift un uzlikem vēlvienu punktu uz Z ass. mums sanāca līnija. Nokopējām to līniju un uzliekam pretī (x-līnijas garums; y-0;z-0). (Screen) Savienojam abus galus. Ja jūms sanāca ideāls rombs, kuram piemīt romba īpašības. Tātad apakša kubam ir gatava. Tagad Tagad nokopējām visus četrus slāņus un pārnesam tos pa Y asi (x-0;y-līnijas garums;z-0) (Screen). Tagad Atliek Tikai savienot visas malas. Hop. 2,5D kubs ir gatavs. Tagad izstāstīšu par 3D. (SketchUp) Princips tāds pats, et 3D programmās nav slāņi. Viss notiek bez mērīšanas, bet neuztraucaties. Google ir padomājis par tādiem cilvēkiem. viniem ir ļoti labi uzprogramēta automātiskā mērīšana. Esmu pārliecināts, ka nevienam nebūs problēmas uzzīmēt precīzu kubu. Šitādu nepievilcīgu klucīti es uzzīmēju pa 1 minūti. Es nestāstīšu kā zīmēt, jo manuprāt tā ir ļoti viegla programma.
Ceru, kā tagad jūs zinat, kā darboties ar asīm. Tas jūms ļoti noderēs. Paldies par uzmanību. Pamācības autors H[o_0]LiGaN.
|
|
|
|
|